Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011

Ξεφυλλίζοντας την ασκητική της Αγάπης . . .

...
H γερόντισσα Γαβριηλία μας λέει :

" Αγάπη και Ταπείνωση πάνε μαζί. Όταν αγαπάς έναν άνθρωπο δεν μπορείς να είσαι εγωίστρια απέναντί του. Πάρε το παιδί και την μητέρα. Τον αδελφό και την αδελφή. Τον πατέρα και τη μητέρα. Θυμάμαι, όταν ήμουν παιδί με την μητέρα μου που αγαπούσα πάρα πολύ και με τον πατέρα μου που ήταν τόσο απαλός και καλός, δεν τολμούσα να έχω δικό μου θέλημα όταν ο εγωισμός μου ήθελε κάτι… Μόνο για να μην τους λυπήσω! Όχι που δεν ήθελα αυτό ή εκείνο. Το ήθελα. Αλλά το ίδιο γίνεται και σήμερα.

Αν δεν κάνω μια κακή πράξη, είναι που δεν θέλω να «λυπήσω» τον Θεό. Όχι επειδή Τον τρέμω. Γιατί Τον αγαπώ. Δεν είμαι αιχμάλωτος του Θεού. Ούτε έχω «παραδωθεί», όπως γίνεται σ΄έναν πόλεμο. Θέλω να προσφέρω κάθε μέρα τον εαυτό μου. Με όλη μου την αγάπη και όλο μου το θέλημα, τώρα που είμαι ζωντανή, σήμερα κι όχι να είμαι ένα πτώμα υπακοής μόνο. Μπορώ να το κάνω κι εκείνο, αλλά θα είμαι ένα πτώμα. Του λέω: «Θέλω αυτό που θέλεις, Θεέ μου». Δεν μπορώ να το αισθανθώ αλλιώς. Έτσι και με τους ανθρώπους. Θέλω μ΄όλη μου την καρδιά να τους αγαπήσω, και τους αγαπώ. Και δεν με ενδιαφέρει καθόλου ποιος είναι ο άνθρωπος. Είναι Άνθρωπος. Με μια καρδιά, μια ψυχή, ένα μυαλό, σαν εμένα. Τέλος ! "
.

Απόσπασμα από το βιβλίο " Ασκητική της Αγάπης " ,
της Γαβριήλιας Μοναχής

.

.

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πολύ όμορφο απόσπασμα!

Ανώνυμος είπε...

Ένα χαιρετισμό πέρασα να πω , και ν΄ αφήσω την αγάπη μου .

Πολύ αγαπώ την γερόντισσα Γαβριηλία.

Καλό απόγευμα Διαβάτη.

χχχ

elenitheof είπε...

Η αγάπη τελικά είναι δύσκολο κατόρθωμα επειδή πρώτα προϋποθέτει την ταπείνωση. Δεν μπορούμε ν' αγαπήσουμε ούτε το Χριστό ούτε το συνάνθρωπο χωρίς τη θεία χάρη. Έχουμε τόσο εγωισμό μέσα στην καρδιά μας να θεραπεύσουμε και πρέπει πρώτα να ταπεινωθούμε για ν' αποκτήσουμε τη θεία χάρη και την αγάπη.

ΑΝΘΗ είπε...

Καλησπέρα από τη βροχερή Αθήνα!
Αργυρούλα μου, η πρώτη και πιο σημαντική εντολή του Θεού είναι: "Άγαπήσεις Κύριον τὸν Θεόν σου ἐξ ὅλης τῆς ψυχῆς σου, ἐξ ὅλης τῆς καρδίας σου, ἐξ ὅλης τῆς ἰσχύος σου καὶ ἐξ ὅλης τῆς διανοίας σου". Όμως, πώς αγαπάμε χωρίς ταπείνωση; Μόνο αν ταπεινωθούμε, θα αποκτήσουμε τη μετάνοια, τον καρπό της ταπείνωσης. Για να φτάσουμε, βέβαια, στη φράση της μοναχής: "Θέλω αυτό που θέλεις, Θεέ μου", χρειάζεται να μεταμορφωθούμε από την αγάπη του Κυρίου, μια κι ο Λόγος του Θεού θα αλλάξει την καρδιά μας.

Διαβάτης είπε...

@ Cranberry ,

Σ΄ ευχαριστώ πολύ κοπέλα μου.
Να είσαι πάντα καλά.

Ο Θεός μαζί σου.

Διαβάτης είπε...

@ Ανώνυμος ,

Σας ευχαριστώ φίλε/η μου.
Κι΄ εγώ τρέφω απέραντη αγάπη για την γλυκύτατη , γερόντισσα Γαβριηλία.

Να έχεις μιαν όμορφη , ευλογημένη μέρα.

Ο Θεός μαζί σου.

Διαβάτης είπε...

@ elenitheof ,

Έτσι είναι Ελένη μου , όπως ακριβώς τα καταθέτεις ενώπιών μας.
Αγάπη και ταπείνωση πάνε μαζί.
Η Αγάπη μας εκτοξεύει στα ύψη , ενώπιων Του θρόνου Του Θεού ,
ενώ η ταπείνωση μας συγκρατεί σ΄ αυτό το ύψος να μην μας παρασύρει το ποτάμι του εγωισμού μας...

Σ΄ ευχαριστώ που περνάς , και για όσα τα τόσο όμορφα που μας γράφεις.

Να έχεις μιαν όμορφη κι΄ ευλογημένη μέρα.

Ο Θεός μαζί σου.

Την αγάπη μου.

Διαβάτης είπε...

@ ΑΝΘΗ ,

Καλή σου μέρα πολυαγαπημένη μου Ανθή.

Ακριβώς Ανθή μου. Η Αγάπη δεν μπορεί να βαδίσει μόνη της . Θέλει συνοδοιπόρο την ταπείνωση για να συνυπάρξει , ν΄ ανθίσει και να καρποφορήσει.

Σ΄ ευχαριστώ για όλα όσα η γλυκειά σου ψυχούλα μας καταθέτει.

Να έχεις μιαν όμορφη κι΄ ευλογημένη μέρα.

Ο Θεός μαζί σου.

Την αγάπη μου.