Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2012

Η Ταπείνωση ! Το μονοπάτι για Τον Ουρανό !

...

« Ο­σο ει­σαι σπου­δαιος, αλ­λο τό­σο νά ει­σαι τα­πει­νός. Ο­ταν α­νεβεις ψη­λά, ε­χεις α­νά­γκη νά πά­ρεις τά μέ­τρα σου, γιά νά μήν πέ­σεις... Για­τί εχεις με­γά­λη ι­δέ­α γιά τόν ε­αυ­τό σου, ενω ει­σαι αν­θρω­πος, συγ­γε­νής μέ τή γη, τό ι­διο πράγ­μα μέ τή στά­κτη σέ ο­λα: καί στή φύ­ση καί στή γνώ­μη καί στήν ε­κλο­γή των πραγ­μά­των. Σή­με­ρα ει­σαι πλού­σιος, αυ­ριο φτω­χός· σή­με­ρα υ­γι­ής, αυ­ριο αρ­ρω­στος· σή­με­ρα χα­ρού­με­νος, αυ­ριο λυ­πη­μέ­νος· σή­με­ρα δο­ξα­σμέ­νος, αυ­ριο πε­ρι­φρο­νη­μέ­νος· σή­με­ρα νέ­ος, αυ­ριο γέ­ρος. Μή­πως κά­τι α­πό τά αν­θρώ­πι­να πα­ρα­μέ­νει στα­θε­ρό; Η μή­πως, α­ντί­θε­τα, τό κα­θε­τί μι­μει­ται τήν κί­νη­ση των πο­ταμων πού κυ­λουν; Δέν προλα­βαί­νου­με κα­λά κα­λά νά τό δου­με, καί μας ε­γκατα­λεί­πει πιό γρή­γο­ρα α­πό τή σκιά. Για­τί λοι­πόν, αν­θρω­πέ μου, ε­χεις α­λα­ζονεί­α, ενω ει­σαι κα­πνός, μα­ταιό­τη­τα; Πράγματι, ο αν­θρω­πος ταυ­τί­ζε­ται μέ τή μα­ταιό­τη­τα. Οι η­μέ­ρες της ζωης του ει­ναι σάν χορτάρι. Ξε­ραί­νε­ται τό χορτά­ρι καί τό αν­θος του πέ­φτει μα­ρα­μέ­νο»


«Νά ει­σαι τα­πει­νός» !




Η ταπείνωση είναι μία σκάλα με εκατομμύρια σκαλοπάτια. Το πρώτο σκαλοπάτι πατά στη γη, και το τελευταίο, ακουμπά Στον Ουρανό.



Ο πιο σίγουρος δρόμος προς τη βασίλεια των ουρανών είναι η ταπείνωση.Όταν αύτη ριζώσει στη ψυχή, θα φέρει όλες τις άλλες αρετές και την ελπίδα της σωτηρίας.


Ο 'Οσιος Θεοφάνης ο 'Εγκλειστος μας συμβουλεύει :



" Ταπείνωση θ’ αποκτήσετε κάνοντας έργα ταπεινά, σηκώνοντας αγόγγυστα κάθε προσβολή και περιφρόνηση, βάζοντας τον εαυτό σας κάτω απ’ όλους τους ανθρώπους, καλλιεργώντας μέσα σας την αυτομεμψία και αυτοεξουθένωση. Αγάπη θ’ αποκτήσετε κάνοντας εργα αγάπης. Αυτά αρχικά απαιτούν την άσκηση βίας στη ψυχή, με τον καιρό όμως γίνονται δίχως δυσκολία, με προθυμία και ευχαρίστηση. Πρέπει να ξέρετε, πάντως, πως η αγάπη αυξάνεται φυσικά και αβίαστα μαζί με την ταπείνωση. Γιατί οσο μειώνεται ο εγωισμός μας, τόσο φουντώνει η φλόγα της αγάπης μας στο Θεό και τον πλησίον."



,,

8 σχόλια:

ΑΝΘΗ είπε...

Πολυαγαπημένη μου Αργυρούλα,

Η ταπείνωση είναι ίσως ο πιο επίπονος δρόμος, για να παλέψουμε με τον εγωισμό μας. Επειδή στη σημερινή εποχή η κενοδοξία είναι μια κούφια ιδέα, ίσως και μόνο η προσπάθεια να αγαπήσουμε το Χριστό είναι το πρώτο σκαλοπάτι για την ταπείνωση. Ο Γέροντας Πορφύριος άλλωστε γράφει: "Ο Χριστός θα δώσει την ταπείνωση. Εμείς δεν μπορούμε με τις αδυναμίες μας να Τον αγαπήσομε."
Καλή κι ευλογημένη μέρα!

Ανώνυμος είπε...

Μόνο συναρπαστική, μπορεί να θεωρηθεί, η συγκεκριμένη ανάρτηση αγαπημένη μου Αργυρούλα. Η βαθιά σοφία που αναδυκνύεται από ολόκληρο το κείμενο, είναι μοναδική και σε κάνει εύλογα ν΄αναρωτηθείς, πόσες ευκαιρίες μας έχουν δοθεί και τις έχουμε αγνοήσει, ώστε να επιτύχουμε την ανάβασή μας, στα ευλογημένα σκαλοπάτια της!
Ευλογημένη μέρα να έχεις καλή μου!
Θεώνη

ANAZHTHΣH είπε...

ολόγλυκα φιλιά από την Άνδρο
αγαπημένη μου Αργυρούλα

sinodiporos είπε...

Ο Θεός να ευλογεί τη ζωή σας και τα έργα σας. Διακρίνω θεολογικές αναρτήσεις προς ωφέλεια ψυχών. Σας ευλογώ λοιπόν στο όνομα του Χριστού. Καλή συνέχεια.

Διαβάτης είπε...

@ ΑΝΘΗ ,

Πολυαγαπημένη μου Ανθή , σ΄ ευχαριστώ που εμπλουτίζεις την ανάρτησή μου και με τις δικές σου πανέμορφες σκέψεις .

Σίγουρα η ταπείνωση θα μας οδηγήσει στην απαλλαγή από το φοβερό σαράκι του εγωισμού μας .

Με τη δύναμη Του Θεού ας το τολμήσουμε , γιατί δυστυχώς μόνοι μας δεν μπορούμε να πετύχουμε και πολλά ...

Εύχομαι η ευλογία Του Θεού να σκεπάζει τη ζωή σου .

Σου στέλνω την αγάπη μου από τη Μεγαλόνησο .

Διαβάτης είπε...

@ Θεώνη ,

Πολυαγαπημένη μου φίλη Θεώνη , σ΄ ευχαριστώ για την αγάπη σου και τα πολύ καλά σου λόγια .

Οι γέροντες μας , μας άφησαν τον πλούτο της σοφίας και της εμπειρίας τους , και το παράδειγμά τους είναι ολόφωτος οδοδείκτης προς Τον Ουρανό .

Τίποτα δικό μου δεν εκφράζω , παρά μονάχα ότι κι΄ εγώ δανείζομαι απ΄ αυτές τις Άγιες Μορφές ...

Η Ταπείνωση , η κορωνίδα των αρετών ! Αυτή που θα μας οδηγήσει Στον Ολόφωτο Ουρανό .

Ας πολεμήσουμε τον εγωισμό μας , και η θεία χάρις θα μας ενισχύσει σ΄ αυτόν τον αγώνα , για να μπορέσουμε να διαβούμε αυτό το γλυκό και υπέροχο μονοπάτι !

Σου στέλνω την αγάπη μου !

Διαβάτης είπε...

@ ANAZHTHΣH ,

Πολυαγαπημένη μου , πόση χαρά μου δίνει το πέρασμά σου !

Μας λείπεις ...

Εύχομαι να περνάς όμορφα !

Την αγάπη μου : )

Διαβάτης είπε...

@ sinodiporos ,

Πόσο χαίρομαι γέροντά μου που περνάτε από δω . Οι ευχές σας και οι ευλογίες σας στήριγμα για όλους μας . Μα πιο πολύ οι σιωπηλές προσευχές σας , που ξέρω πως ποτέ δεν μας αφήνετε εκτός ...

Σας ευχαριστώ !

Εύχομαι ο Κύριος να σας δίνει δύναμη και να σας προστατεύει από κάθε παγίδα και κίνδυνο .

Εύχεσθε ...

Ευλαβικά , σας στέλνω την αγάπη μου .