Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

Πως να αποκτήσουμε την ταπείνωση...

...
Ο γέροντας Αιμιλιανός στο βιβλίο του " Περί Νήψεως " , μας συμβουλεύει πως να μπορέσουμε ν΄ αποκτήσουμε την Ταπείνωση ...
,
"...Λόγου χάριν ἐσύ μέ πληγώνεις, καί ἐγώ δέν στενοχωριέμαι, δέν διαμαρτύρομαι, δέν ἐκφράζομαι κατά πεισματικόν τρόπο· ἀντίθετα ταπεινώνομαι,
Ἐσύ μέ ἀνεβάζεις, καί ἐγώ κατεβάζω τόν ἑαυτό μου.
Ἐσύ δέν μέ ἀγαπᾶς, ἀλλά ἐγώ σέ ἀγαπῶ.
Ἐσύ μέ βρίζεις, ἀλλά ἐγώ σέ εὐλογῶ.
Ἐσύ μοῦ ἀρνεῖσαι, ἀλλά ἐγώ σοῦ καταφάσκω, σοῦ λέγω ναί.
Ἐσύ σκληραίνεσαι, ἐνῶ ἐγώ σοῦ φέρομαι μέ γλυκύτητα.
Ἐσύ μοῦ ζητᾶς κάτι πού εἶναι τρομερά δύσκολο γιά μένα, καί ἐγώ λέγω ἀμέσως, νά εἶναι εὐλογημένο, καί ἀρχίζω νά τό πραγματοποιῶ.
Ἐσύ μέ ἐξουθενώνεις, καί ἐγώ νοιώθω ὅτι εἶσαι ἀδελφός μου, ὅτι εἶμαι ἕνα μαζί σου, καί ταπεινώνομαι πιό βαθιά ἐγώ ἀπό ὅ,τι μέ ταπεινώνεις ἐσύ·
καί ἀπό τήν ταπεινοφροσύνη μου διαπιστώνω πόσο μέ ἀγαπάει ὁ Θεός, πόσο μοῦ δίνει τήν χαρά, τήν νίκη, πόσο μοῦ χαριτώνει τήν καρδιά.
Αὐτή εἶναι ἡ ἑκούσια ταπείνωσις".
,
(από το βιβλίο του γέροντος Αἰμιλιανού,
Λόγος περί Νήψεως, ἑρμηνεία στόν Ἅγιο Ἡσύχιο)

,.

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μεγάλη αρετή η ταπείνωση !
Ας μας αξιώσει ο Κύριος να την αποκτήσουμε.

Καλημέρα Διαβάτη.

Ανώνυμος είπε...

Σ΄ευχαριστούμε αγαπημένη μας
"Διαβάτη" γιατί μέσα από αντίξοες
μερικές φορές συνθήκες,μας μαθαίνεις το ομορφότερο και σημαντικότερο "μάθημα" της Ζωής μας.
"ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΛΗΣΙΟΝ"
Η προσπάθεια ν΄ανεχτούμε τα οποιαδήποτε ελαττώματα των συνανθρώπων μας και η κάλυψη με αγάπη των αδυναμιών τους, είναι
η κορυφή της χριστιανικής μας
διδασκαλίας. Μακάρι το παράδειγμά σου και η αξιοπρεπής στάση σου να γίνουν φωτεινός οδοδείκτης, "οδεύοντάς" μας πρός την ΕΚΟΥΣΙΑ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ.
Να έχουμε όλοι ένα ευλογημένο
σαββατοκύριακο.Με αγάπη Θεώνη.

Διαβάτης είπε...

@ Ανώνυμος ,

Ας μας αξιώση ο Κύριος φίλε/η μου .
Μονάχα με Τη δική Του βοήθεια θα μπορέσουμε ν΄ αποκτήσουμε την κάθε αρετή . Μόνοι μας τίποτα δεν μπορούμε να κατορθώσουμε.

Να έχεις ένα όμορφο κι΄ ευλογημένο βράδυ .

Την αγάπη μου.

Διαβάτης είπε...

@ Θεώνη ,

Καλή κι΄ αγαπημένη μου Θεώνη , το δρόμο μας τον έχει δείξει ο Κύριος... άλλο δεν έχουμε εμείς παρά να Τον ακολουθήσουμε .

Εάν εσύ έχεις το ένα ελάττωμα εγώ έχω το άλλο , και μπορεί και χειρότερο , αρά ας βλέπουμε το δοκάρι στο δικό μας μάτι και όχι το ξυλαράκι στο μάτι του αδελφού μας .

Αν μπορούσαμε να χωρέσουμε στην καρδιά μας τον αδελφό μας , τότε στον κόσμο δεν θα υπήρχε το κακό.
Ο Κύριος χώρεσε όλους στην δική Του καρδιά . Έχουμε άραγε εμείς το δικαίωμα να απορρίψουμε τον όποιονδήποτε , ακόμα κι΄ αν ο ίδιος αυτός δεν θέλει την αγάπη μας ; Όχι , κορίτσι μου . Ο Κύριος αγάπησε και συγχώρεσε τους σταυρωτές Του ! Θέλουμε ισχυρότερο παράδειγμα ;

Καληνυκτίζοντας όλους θάθελα μια μαντινάδα να σας πω :

" Απ΄ την καρδιά μου αγαπώ
αυτούς που με μισούνε ,
σκεφτείτε πόσο αγαπώ
αυτούς που μ΄ αγαπούνε ! " ...

την οποία αφιερώνω ιδιαίτερα στην συγκεκριμμένη αυτή ψυχούλα , που με όλη μου την καρδιά της στέλνω την αγάπη μου .

Ας έχουμε όλοι ένα όμορφο , ειρηνικό και ευλογημένο βράδυ , υπό την σκέπη της γλυκειάς μας Παναγιάς .

Την αγάπη μου .

Ανώνυμος είπε...

http://www.youtube.com/watch?v=AODHeTtWFxs&feature=related

Διαβάτης είπε...

@ Ανώνυμος ,

Καλησπέρα .

Ο Θεός να σ΄ ευλογεί .