Κυριακή 8 Μαρτίου 2009

Μεγαλυνάρι ...


T’ όνομα σου: ψωμί στο τραπέζι

T’ όνομα σου: νερό στη πηγή

T’ όνομα σου: αγιόκλημα αναρριχώμενων άστρων

T’ όνομα σου: παράθυρο ανοιγμένο τη νύχτα στη πρώτη του Μάη

T’ όνομα σου: ρινίσματα ήλιου

T’ όνομα σου: στροφή από φλάουτο τη νύχτα

T’ όνομα σου: στα χείλη των αγγέλων τριαντάφυλλο

T’ όνομα σου: κουδούνισμα αλόγων που σέρνουν την άνοιξη πίσω τους

T’ όνομα σου: βροχούλα στου σπορέα το μέτωπο

T’ όνομα σου: περίσσευμα στου βοσκού την καλύβα

T’ όνομα σου: τοπίο χωρισμένο με χρώματα

T’ όνομα σου: δύο δρύς που το ουράνιο τόξο στηρίζει τις άκρες του

T’ όνομα σου: ένας ψίθυρος απ’ αστέρι σ’ αστέρι

T’ όνομα σου: ομιλία δύο ρυακιών μεταξύ τους

T’ όνομα σου: μονόλογος ενός πεύκου στο Σούνιο

T’ όνομα σου: ένα ελάφι βουτηγμένο ως το γόνατο σε μια άμπωτη ήλιου

T’ όνομα σου: ροδόφυλλο σ’ ενός βρέφους το μάγουλο

T’ όνομα σου: πεντάγραμμο στις κεραίες των γρύλλων

T’ όνομα σου: ο Ηνίοχος στην άμαξα του ήλιου

T’ όνομα σου: πορεία πέντε κύκνων που σέρνουν την πούλια μεσούρανα

T’ όνομα σου: Ειρήνη στα κλωνάρια του δάσους

T’ όνομα σου: Ειρήνη στους δρόμους των πόλεων

T’ όνομα σου: Ειρήνη στις ρότες των πλοίων

T’ όνομα σου: ένας άρτος , βαλμένος στην άκρη της γης που περίσσεψε

T’ όνομα σου: αέτωμα περιστεριών στον ορίζοντα

T’ όνομα σου: αλληλούια πάνω στο Έβερεστ.

( Νικηφόρος Βρεττάκος)

.....

Την καλημέρα μου από την μεγαλόνησο , σε κάθε διαβάτη και συνοδοιπόρο

της ζωής .

Κι΄ ευχαριστούμε την Αλεξία για τούτους τους υπέροχους στίχους

του Νικηφόρου Βρεττάκου που μοιράστηκε μαζί μας .
.....

10 σχόλια:

jacki είπε...

Έχω την άισθηση πως το έχω ακούσει μελοποιημενο τούτο το ποίημα.
Καλημέρα σου καλή μου Αργυρούλα..

Ελενα καπακιώτου είπε...

πολυ ωραιο..

καλο σου απογευμα.

Ανώνυμος είπε...

Είναι πιθανό!! Έχουν μελοποιηθεί αρκετά ποιήματα του Βρεττάκου
Την καλησπέρα μου από την Αθήνα και χρόνια πολλά

Διαβάτης είπε...

@ Αγαπημένες μου ,ευγενικές υπάρξεις, Ιωάννα , Αλεξία,
zinaa , την καλημέρα μου , και την αγάπη μου από τη μεγαλόνησο . Εύχομαι κάθε καλό και ευλογία στη ζωή σας.
Η Παναγιά να σας συντροφεύει σε κάθε σας βήμα .

Διαβάτης είπε...

@ Ιωάννα μου , δεν γνωρίζω για το ποιήμα αν έχει μελωποιηθεί .
Καλή μέρα να έχεις.

Διαβάτης είπε...

@ zinna kapa ,καλοσώρισες στη γειτονιά μου κορίτσι μου.Κάθε καλό στο δρόμο σου , να έχεις .
Καλή σου μέρα .

Διαβάτης είπε...

@ άλεια ,την καλημέρα μου κι΄από τη μεγαλόνησο , κι΄ ευχαριστούμε για την υπέροχη ποίηση του Βρεττάκου , που μοιράζεσαι μαζί μας.
Την αγάπη μου.

Διαβάτης είπε...

Τελικά είναι μελοποιημένο αυτό το ποιήμα.

Ποίηση: Νικηφόρος Βρεττάκος

Μελοποίηση: Τερψιχόρη Παπαστεφάνου

Πρώτη εκτέλεση: Δανάη Μπαραμπούτη

Την καλημέρα μου από τη μεγαλόνησο.

Seagull είπε...

E, ναι, λοιπόν, καλά το κατάλαβες, ότι από τη δική σου ανάρτηση πήρα αφορμή και "ανέβασα" το ποίημα αυτό και στο "Eagle"!...
Την καλημέρα μου!...

Διαβάτης είπε...

@ SeaGuIL , σε χαιρετώ από τη μεγαλόνησο .
Το πέρασμά σου από τη γειτονιά μου
με τιμά.
Καλη συνέχεια , και καλή πορεία προς το Πάσχα !