Τετάρτη 4 Μαρτίου 2009

Μην κάνεις, αυτό που δεν θα ήθελες, να σου κάνουν!


Tον Χρυσό Κανόνα μας τον έδωσε ο Αγαπημένος Ιησούς Χριστός :
«Μην κάνεις αυτό που δεν θα ήθελες να σου κάνουν»!

Γι’ αυτό :
Αν δεν θέλουμε να μας στεναχωρήσουν, ας μην στεναχωρήσουμε τον άλλο εμείς πρώτοι,
Αν θέλουμε να μας κατανοήσουνε σε αυτό που πρεσβεύουμε, ας κατανοήσουμε τους άλλους πρώτοι,
Αν θέλουμε να μας σέβονται, ας σεβαστούμε εμείς τους άλλους πρώτα,
Αν θέλουμε να μην μας κρίνουν, ας μην κρίνουμε εμείς τους αλλούς πρώτα,
Αν θέλουμε να μας φροντίζουν, ας φροντίζουμε εμείς τους άλλους πρώτα,
Αν θέλουμε να μας νοιάζονται, ας νοιαζόμαστε εμείς πρώτα για τους άλλους,
Αν θέλουμε καλούς γονείς, ας είμαστε εμείς πρώτα καλά παιδιά,
Αν θέλουμε καλά παιδιά, ας είμαστε εμείς πρώτα καλοί γονείς,
Αν θέλουμε να έχουμε φίλους, ας είμαστε εμείς πρώτα φίλοι,
Αν θέλουμε να έχουμε καλούς συντρόφους, ας είμαστε εμείς πρώτα εμείς καλοί σύντροφοι,
Aν θέλουμε καλούς συναδέλφους, ας είμαστε εμείς πρώτα καλοί συνάδελφοι,
Αν θέλουμε ο ερωτικός μας σύντροφος να μας σέβεται, ας τον σεβαστούμε εμείς πρώτα.
Αν θέλουμε ο ερωτικός μας σύντροφος να μας είναι πιστός, ας είμαστε πιστοί εμείς πρώτα.
Αν θέλουμε να μην μας θυμώνουν οι άλλοι, ας μην θυμώνουμε εμείς πρώτα με τους άλλους,
Αν θέλουμε να μας συγχωρούνε, ας ζητάμε εμείς πρώτοι συγγνώμη,
Αν θέλουμε να μας χαμογελάνε, ας χαμογελάμε εμείς πρώτοι,
Αν θέλουμε να μας αγαπάνε, ας αγαπάμε εμείς πρώτοι...

Έτσι λοιπόν,
Να μην πω, η γράψω αυτή τη λέξη, γιατί πληγώνει.
Να μην υπενθυμίζω εκείνο το γεγονός, γιατί στεναχωρεί.
Να μην μιλήσω απότομα, γιατί θα μετανιώσω.
Να μην πω κακό για τον άλλο, γιατί είναι κουτσομπολιό.
Να μην διακόψω τον άλλο, όταν μιλάει, γιατί είναι αγενές.
Να μην πω αυτό το αστείο, γιατί είναι χυδαίο.
Να μην πετιέμαι σαν τον κόρακα, γιατί αυτό λέγεται προπέτεια.
Να μη φλυαρώ, γιατί αυτό δείχνει ελαφρότητα.
Να μη μεταφέρω μια ανεξέλεγκτη πληροφορία, γιατί υπάρχει φόβος να
μην είναι αληθινή και οι άλλοι να την πιστέψουν.
Να μη χρησιμοποιώ υπονοούμενα, γιατί αυτό δεν είναι ευθύ.
Να μη μιλάω, και να μην γράφω όταν είμαι θυμωμένος, γιατί θα μετανιώσω
για όσα πω.
Να φροντίζω να μιλάω και να γράφω, όταν πρέπει και όσο πρέπει.
Να λέω εύκολα κάτι καλό για τον άλλο.
Να δικαιολογώ κάπως τους διπλανούς μου στο φταίξιμό τους.
Να βρίσκω πάντα ένα ενισχυτικό λόγο για τους μειονεκτικούς,
αδύναμους, τους πονεμένους.
Να προσπαθώ να μιλάω, και να γράφω ευγενικά σε όλους.
Να κάνω ότι μπορώ για να δημιουργώ ευχάριστη ατμόσφαιρα.
Να μιλάω με ειλικρίνεια, καθαρά, σταράτα, αθόρυβα.
Να αγωνιστώ να ακούω περισσότερο και να μιλάω και να γράφω λιγότερο.
Να μην πω αυτή τη λέξη η λόγο, η να μην γράψω κάτι, γιατί ότι
λέμε και γράφουμε δεν μπορούμε να το πάρουμε πίσω.
Να προσπαθώ να μιλάω και με τη σιωπή μου. Και όχι με τα γραπτά μου.
Να εκφράζομαι πάντοτε με γλυκύτητα, με μετριοφροσύνη, με σύνεση, με
αγάπη.
Ποτέ με θυμό, με νεύρα, με φθόνο, με φιληδονία, με εξ-ουσιαστικότητα, με
αυτό δικαίωση.
Με το λόγο και την γραφή, άλλες φορές χτίζουμε γέφυρες,
και άλλες φορές τις γκρεμίζουμε.

Ας σκεφτόμαστε με Αγάπη, ας μιλάμε με Αγάπη, ας βλέπουμε με Αγάπη, ας αισθανόμαστε με Αγάπη, ας ενεργούμε με Αγάπη προς όλα όσα μας περιβάλλουν, σε οποιοδήποτε βασίλειο της δημιουργίας και αν ανήκουν.

Είναι μια Γλυκιά Καλημέρα και μια Γλυκιά Καληνύχτα. Μια Ευχή Χριστού.
Μια γλυκιά καλημέρα σε όλους.

Το πιο πάνω κείμενο , δανεικό από το ημερολόγιο κάποιου πολύ καλού φίλου.

Πηγή : Από το Ημερολόγιο του Δημήτριου Ευγενικού: (Αναζητώντας Το Μόνο Φως, Η Εστία της Ψυχής μου).
.....

11 σχόλια:

Δημήτριος Ευγενικός είπε...

Σε ευχαριστώ για την όμορφη ανάρτηση.
Και η πρωινή σου εγράφη είναι πολύ όμορφη. !!!
Ας τις έχουμε σαν οδηγώ, όλες αυτές τις όμορφες
νουθεσίες, μέσα στην καθημερινότητα μας.

Είθε η Χάρις του Χριστού μας,
να μας οδηγεί Εν Τη Οδώ της Μετανοίας.

Κάλο Στάδιο να έχουμε όλοι μας.
Να είσαι ευλογημένη Αργυρούλα μου,

Ο Χριστός και η Παναγιά μαζί σου,
Δημήτρης

jacki είπε...

Ήθελα να χαιρετήσω απο εδώ το Δημήτρη τον Ευγενικό.. για να μην πω τον Ευγενέστατο :)
Πολύ όμορφα και με αρμονία και εσωτερική γαλήνη τα γράφει όλα αυτά.

Διαβάτης είπε...

@ Δημήτρη ,αυτή η υπέροχη ανάρτηση πρωτόγινε από σένα στις 12 Οκτωβρίου 2007 . Ήταν κάτι που μου άρεσε , και το κράτησα . Γι΄ αυτό αν είναι να ευχαριστήσουμε κάποιον ,ευχαριστούμε τον συγραφέα του άρθρου ...
Όλα φυσικά πηγάζουν και αναβλήζουν απ΄ τη μία και μοναδιή Αγάπη .Τον Ιησού Χριστό.
Με τις νουθεσίες Του στον καθημερινό μας αγώνα , θα φτάσουμε στο τέρμα νικητές .

Καλή Δύναμη , και ο Θεός να φωτίζει το μυαλό και τη ψυχή σου.

Αργυρούλα

Διαβάτης είπε...

@ Jacki , ναι Ιωάννα μου , χαιρετάμε τον αγαπημένο φίλο Δημήτρη , που με την γλυκύτητα και αρμονία των λόγων του ,μας φέρνει στο μυαλό τις διδαχές και τις νουθεσίες , που ο απλοϊκός Διδάσκαλος της Ναζαρέτ , μιλούσε στους ταπεινούς και απλοϊκούς του μαθητές , πριν 2000 χρόνια , και προσπαθούσε να γεμίσει τις καρδιές τους με την Αγάπη !

Καλό απόγευμα να έχεις .

Δημήτριος Ευγενικός είπε...

@Ιωάννα,

Καλώς την Ιωάννα μας,
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.

Σήμερα το Ημερολόγιο της Αργυρούλας, μου θύμισε εποχές ΜΗ, όταν ήμασταν όλοι μαζί εκεί.
Είναι αλήθεια ότι βιώνω ένα μεγάλο διάστημα σιωπής και πνευματικού ανεφοδιασμού.
Χαίρομαι Ιωάννα που είσαι καλά.

Είθε, να περάσουν όλες αυτές οι μέρες της Σαρακοστής, με Χαρά, Γαλήνη και Αρμονία.
Και θα είναι έτσι, μια και μας δίνεται η δυνατότητα, να περνάμε όλοι, περισσότερες ώρες με τον Αγαπημένος μας Χριστώ. Με όλες αυτές τις όμορφες Ακολουθίες.

Να είσαι ευλογημένη Ιωάννα μου,
Ο Χριστός και η Παναγιά μαζί σου,
Δημήτρης

@Αργυρούλα,

Έτσι είναι Αργυρούλα. Όλα τα όμορφα και αγαθά, προέρχονται από την Πηγή της Αγάπης.

Πηγή της Αγάπης = Ιησούς.

Ας τον Ευχαριστούμε και ας τον Δοξολογούμε για όλα. Γιατί με αυτή την όμορφη λατρεία,
γίνεται η πιο όμορφη λάτρα (καθαριότητα) στην Ψυχή και στην Καρδιά μας.

Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.

Καλή δύναμη και καλή συνέχεια σου εύχομαι.
Η Παναγιά μαζί σου,

Δημήτρης

Διαβάτης είπε...

@ Δημήτρη , καλή συνέχεια και καλή δύναμη και σε σένα .

Έτσι είναι ναι. Όλα τα όμορφα και αγαθά, προέρχονται από την Πηγή της Αγάπης. Τον Αγαπημένο Ιησού Χριστό .

Είθε να φωτίζει πάντα το μυαλό και τις ψυχές ολονών μας .

Την αγάπη μου από τη μεγαλόνησο .

Τελικά , αυτή η ανάρτηση , ξύπνησε όμορφες αναμνήσεις σήμερα ...

Με συγκινήσατε .

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΑΥΤΟΕΞΕΤΑΣΗ.
Ειμαι απεναντι στους αλλους ,οπως θα ηθελε ο Κυριος;
Θα το εκανε αυτο η μητερα του Κυριου;
Ειμαι σιγουρος οτι ο θεος ειναι ζωντανος μεσα μου,και θελει να φανερωνει την αγαπη του μεσα απο εμενα, σε αλλους.
Αν σκεφτωμαι ετσι,τοτε θα ανεβαινω πνευματικα,σεβομενος την δημιουργια του κυριου και δειχνοντας αγαπη μεχρι θανατου στον διπλανο μας.
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΙΠΛΑΝΟΣ ΣΟΥ ;

Ανώνυμος είπε...

Κύριε!!
Γείτονα!
Άνοιξε γείτονα!
Άν τυχόν και παραπονέθηκα
σε παρακαλώ να με συγχωρήσεις.
Αν είπα αν έκλαψα, άν ζήτησα αγάπη
αν χάϊδεψα των παιδιών μου τα χέρια
σαν κάτι δικό μου,
άν δε στάθηκα όσο
περήφανος θάπρεπε μέσα στη γύμνια μου,
άν είπα στον ήλιο πως τίποτα
δεν του χρωστάω-
σε παρακαλώ να με συγχωρήσεις.
Κι αν θαρείς πως δεν τ'άξιζα
ξεχασέ με ως το απόβραδο σαν
τα πουλιά που περνάνε,
σαν τα σύνεφα τ' ουρανού
που δεν τα βρίσκει το απόγευμα,
σαν τη χλόη που μαραίνεται
και δεν τη θυμάται
κανείς πια την ίδια.
Σβύσε τα ίχνη μου.Σβήσε τους στίχους μου
που σημαδεύουν το πέρασμά μου. Δεν τόθελα.
Ή ψυχή μου φουτούνιαζε και τότες δεν όριζα
το χερι ου,Κύριε! Κι αν
τυχόν και δεν κράτησα
τον πόνο σου όμορφα
πάνω στον ώμο μου
άν τρέκλισα κάτω άπ' το βάρος του,
αν λύγισα,
άν έφυγα γείτονα,
σε παρακαλώ να με συγχωρέσεις!
(Ν.Βρεττάκος "Ο χρόνος και το ποτάμι")
Καλή και ευλογημένη σαρακοστή να έχουμε!!!

Διαβάτης είπε...

@ jimpat ,
Δημήτρη καλημέρα .
Σ΄ ευχαριστώ που πέρασες .
Πραγματικά με αυτήν την αυτοεξέταση καθημερινά , πόσο όμορφες θα ήταν οι σχέσεις μας με όλους τους άλλους , με τον κάθε αδελφό μας , με τον κάθε φίλο μα και εχθρό μας, με όλους ...
με τον κάθε άνθρωπο που έβαλε ο Κύριος στο πλευρό μας ...
Όμορφος ο προβληματισμός , που μας θέτεις Δημήτρη .
Ποιός είναι άραγε ο διπλανός μου;
Την καλημέρα μου και την αγάπη μου από τη μεγαλόνησο .

Αργυρούλα

Διαβάτης είπε...

@ Αλεξία μου , καλημέρα .
Σ΄ ευχαριστώ για το υπέροχο ποίημα που μας κατέθεσες σήμερα .
Πραγματικά υπέεροχο !!!
Πιστεύω δεν έχεις αντίρρηση να το μεταφέρω από το παρασκήνιο στην σκηνή ...
Χαίρομαι κάθε φορά που βλέπω πως επισκέπτεσαι τη διαδικτυακή μου γειτονιά .
Το πέρασμά σου αφήνει ένα υπέροχο άρωμα στον χώρο.

Την καλημέρα μου και την αγάπη μου από τη μεγαλόνησο.

Αργυρούλα

Seagull είπε...

Αργυρούλα, καλή σου μέρα!
Όπως γνωρίζεις έχω δημιουργήσει ένα blog, με την ονομασία "Κλέφτρα Κίσσα" (http://kleftrakissa.blogspot.com/), στο οποίο "εκθέτω" κείμενα άλλων bloggers, που τους τα έχω "κλέψει".
Περισσότερα, μπορείς να βρεις και να διαβάσεις στην πρώτη μου ανάρτηση:
http://kleftrakissa.blogspot.com/2008/09/blog-post_30.html
Επειδή μεταξύ των αναρτήσεων που έχω κλέψει περιλαμβάνονται και
δικές σου, θεώρησα σκόπιμο να σε ενημερώσω σχετικώς, ώστε, αν έχεις οποιαδήποτε αντίρρηση για την "κλοπή" αυτή, να με ενημερώσεις και να “κατεβάσω” τις σχετικές αναρτήσεις μου.

Ευχαριστώ
Seagull
http://seagullstefanos.blogspot.com/

Υ.Γ. Αφήνω σχετικό σχόλιο κάτω από κάθε πρωτότυπη ανάρτηση, για ευνόητους λόγους